În conformitate cu prevederile art. VII alin. (1) din Ordonanța de Urgență nr. 115 din 14 decembrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene și H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului – cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc, cu sediul în municipiul București, sector 2, strada Alecu Russo nr. 13-19, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea, pe perioadă nedeterminată, a funcției contractuale de execuție vacante la Compartimentul Secretariat, arhivă, relaţii publice şi cu publicul, cu durata normală a timpului de lucru de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână, de expert II (relaţii cu publicul).
Condițiile de desfășurare a concursului:
Concursul constă în următoarele etape:
- selecţia dosarelor de înscriere;
- proba scrisă;
- interviul.
Dosarul de concurs va conține următoarele documente:
– formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2 din H.G, nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;
– copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
– copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
– copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
– copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului. Modelul orientativ al adeverinței este prevăzut în anexa nr. 3 din H.G, nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;
– certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
– adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului. Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
– curriculum vitae, model comun european.
Copiile de pe actele prevăzute mai sus, se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului, anterior datei de susţinere a probei scrise.
Dosarele de concurs se depun, în perioada 12 – 25.07.2024, inclusiv, de luni până vineri, între orele 9:30-13:00, la sediul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc, strada Alecu Russo nr. 13-19, etajul 5, apartament 10, sector 2 municipiul București
Condiții generale de participare la concursul de ocupare a funcțiilor contractuale de execuție vacante:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii.
Condiții specifice pentru funcția contractuală de execuție vacantă de expert II (relaţii cu publicul):
Studii de specialitate | studii superioare absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul de licență științe ale comunicării; limbă şi literatură; ştiinţe politice; sociologie-specializarea sociologie; istorie-specializarea istorie |
Vechime în muncă | minim 1 an |
Limbi străine (necesitate și nivel) cunoscute | limba străină de circulaţie internaţională, dovedită prin documente specifice – cadrul european comun de referință pentru limbi-minim B1; |
Cunoștințe de operare/programare pe calculator(necesitate și nivel) | Obligatorii, nivel mediu (Utilizarea generală a computerului, Microsoft Windows, Microsoft Office, Excel, Internet, organizarea şi protecţia fişierelor, utilizarea soft-urilor utilitare şi aplicative, dovedite prin diplome/certificari |
BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA
Bibliografia
1.Constituția României, republicată;
2. Hotărârea Guvernului nr. 1372/2009 (actualizată) privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc
3. Regulamentul de Organizare și Funcționare al Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc
4. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
5. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
6. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare;
7. Norma metodologică de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public din 07.02.2002, parte integrantă din H.G. nr. 123/2002
8. Ordonanţa nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările și completările ulterioare;
9. Manual de comunicare în situaţii de criză – emis de Ministerul Public;
10. Ştiinţă şi Comunicare. De la popularizare la comunicarea publică a ştiinţei – autor MIRCEA SAVA, an apariţie 2016.
Tematica:
1. Constituţia României, republicată: Drepturile și libertățile fundamentale;
2. Hotărârea Guvernului nr. 1372/2009 (actualizată) privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc: integral;
3. Regulamentul de Organizare și Funcționare al Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc: Structura organizatorică şi relaţii funcţionale;
4. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare: Norme privind respectarea demnităţii umane, protecţia drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, prevenirea şi combaterea incitării la ură şi discriminare. Prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare;
5. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare: Egalitatea de şanse şi tratament. Definiţii în această materie. Egalitatea de şanse şi tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii. Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei;
6. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare: integral;
7. Norma metodologică de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public din 07.02.2002, parte integrantă din H.G. nr. 123/2002: integral;
8. Ordonanţa nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările și completările ulterioare: integral;
9. Manual de comunicare în situaţii de criză – emis de Ministerul Public: integral;
10. Ştiinţă şi Comunicare. De la popularizare la comunicarea publică a ştiinţei – autor MIRCEA SAVA, an apariţie 2016: integral.
NOTĂ: Actele normative se completează cu reglementările legale de completare şi modificare a acestora, precum şi cu republicările ulterioare.
Calendarul de desfășurare al concursului:
- Depunere dosare: 12-25.07.2024, inclusiv, de luni până vineri, între orele 9:30-13:00;
- Selecţia dosarelor se va realiza în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor;
- 05.08.2024, ora 10:00 – proba scrisă la sediul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc, strada Alecu Russo nr. 13-19, etajul 5, sector 2;
- 09.08.2024, ora 13:00 – susţinerea interviului la sediul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc, strada Alecu Russo nr. 13-19, etajul 5, sector 2.
Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul şi pe pagina de internet a Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc, în termen de maximum o zi lucrătoare de la data finalizării fiecărei probe.
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă şi proba interviu, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise și a interviului.
Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc, precum şi pe pagina de internet a instituției, imediat după soluţionarea contestaţiilor.
Conform prevederilor art. 54 alin.(1) și alin.(3) din H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea și dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice:
„(1) În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestaţiilor verifică îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la concurs în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
(3) În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise, probei practice sau al interviului, comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează lucrarea sau consemnarea răspunsurilor la interviu doar pentru candidatul contestatar în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.”
Rezultatele finale se afişează la sediul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc, precum şi pe pagina de internet, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor soluţionării contestaţiilor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii „admis” sau „respins”.
Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul Institutului de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc din municipiul București, sector 2, strada Alecu Russo nr. 13-19, etajul 5, apartament 10 la Compartimentul Juridic, Resurse Umane, Achiziții și CFPP sau telefon 021/316.75.65, interior 119, de luni până vineri, între orele 9:30-13:00.