Lector: Irina Hasnaș Hubbard, artist plastic, educator muzeal

Descriere:

Scopul includerii workshopurilor în programul Școlilor de Vară este de a schimba dinamismul activităților studenților: de a interactiona nemijlocit, pe lângă dialogul sau dezbaterile cu lectorii – conferențiari și, în plus, de a-și exprima propriile păreri în legătură cu informațiile primite sau discutate în timpul Școlii.

Workshop-ul a avut ca obiectiv documentarea fotografică a parcursului Școlii de către grupul de elevi. Urmau să descrie, vizual și cu texte, impresiile și experința din această școală – tabără de vară.

Elevilor li s-a solicitat să se mobilizeze încă de la începutul Școlii, pregătind parte din materialul de lucru pentru acest atelier. Astfel, au fost rugați să realizeze fotografii pe tot parcursul Școlii ca într-un jurnal foto, colecționând imagini cu persoane, peisaje, documente și idei, sentimente, mărturii.

Aceste fotografii au fost sursa de inspirație și materia primă de lucru pentru cele două etape ale atelierului:

  1. lucru individual – fiecare primea o foaie A4 cu câte o fotografie, această foaie notau o afirmație/ cugetare/ eveniment/ stare personală ale momentului. Apoi pliau foaia în așa fel încât să ascundă textul scris și o dădeau colegului din dreapta. Acest circuit era urmat până se umplea toată foaia. La sfârșit, cel care râmânea cu foaia pliată completată o desfăcea și citea rezultatul – un tip de poem dada, versuri combinate de la mai mulți autori luați la întâmplare, creat dintr-o alăturare surprinzătoare de afirmații.

Foile A4 din calc au fost expuse pe geam.

  1. lucru pe două echipe – fiecare a primit un set de fotografii și cu ele a creat o schemă/ o diagramă/ un plan vizual care să reflecte cum a decurs școala și cum au parcurs-o ei.

O grupă a creat o formă organică, de arbore (genealogic/ al Vieții), cealaltă o formă de hartă sau traseu, cu o anumită direcție și cronologie.